Multisportdiet vs. Fatsecret

Moja walka o zdrowe, silne i piękne ciało trwa. Idzie mi wolniej, niż zakładałam, ale się nie poddaję. Obiecałam napisać o platformie Multisportdiet. Mój początkowy zachwyt minął, ale ja obietnic dotrzymuję, więc dzisiaj krótko o wyżej wspomnianej platformie dietetycznej i o tym, dlaczego jednak wolę aplikację Fatsecret.

Multisportdiet wygląda naprawdę ładnie, interfejs jest przygotowany na piątkę z plusem. Podajemy nasz wzrost, wagę, płeć i datę urodzenia. Deklarujemy liczbę posiłków dziennie, stopień aktywności i godzinę pierwszego posiłku.multi3

Można nawet wybrać jedną z proponowanych diet, więc z radością kliknęłam w okienko z napisem ,,Dieta Wegetariańska”. Ale jest też dieta w Hashimoto, cukrzycowa, bezglutenowa, czy tania. Dla każdego coś dobrego.

multi2

Decydujemy, czy chcemy utrzymać wagę, czy schudnąć i ile, oraz w jakim czasie. Jeśli zaznaczymy za duży spadek wagi w zbyt krótkim czasie, aplikacja poinformuje nas o tym i nie wygeneruje diety.

mulit

Wygenerowana dieta była urozmaicona i całkiem smaczna, chociaż porcje były tak niewielkie, że ciągle czułam ssanie w żołądku.

Sądziłam, że mając ustaloną dietę, będę się jej trzymać, ale jednak wewnętrznie trochę się buntowałam. Wkurzało mnie to, że gdy odrobinę zmodyfikowałam dietę, musiałam się sporo naklikać, żeby wprowadzić zmianę.

Powróciłam więc do znanej już i lubianej przeze mnie aplikacji Fatsecret:

fs2fatsecret

W fatsecret podoba mi się to, że sama decyduję, co zjem i kontroluję, ile czego mogę jeszcze danego dnia zjeść. Dodatkowo podaję, jakie czynności fizyczne wykonałam i w łatwy sposób obliczam różnicę między przyjętymi a spożytymi kaloriami. Na plus uznaję także diagram, który pokazuje w ilu procentach dieta danego dnia składa się z białka, tłuszczu i węglowodanów.

Przechwytywanie

 

Nie twierdzę, że Multisportdiet jest złym rozwiązaniem. Dla mnie jednak lepsze zastosowanie ma Fatsecret. W obu przypadkach trzeba się kontrolować, ale kontrola potrzebna jest w każdej diecie. Nie oszukujmy się.

Miałam osiągnąć swój cel tydzień temu, a zrealizowałam go jedynie w 20%. Nadchodzą święta, a tym samym nadarzy się mnóstwo okazji do konsumpcji pysznego jedzenia… Postaram się jednak nie poddać i nie zaprzepaścić nawet tych 20% progresu.

Z okazji świąt życzę Wam, żebyście mimo uginającego się od smakołyków stołu potrafili zachować umiar w jedzeniu oraz piciu i jednocześnie czerpali z tego radość.

Samej sobie życzę tego samego, chociaż znając siebie, wiem, że łatwo nie będzie…

2 thoughts on “Multisportdiet vs. Fatsecret

Skomentuj

