Cheddarowe pesto z orzechami włoskimi

Od razu się przyznaję, że to nie jest mój przepis, tylko mojego Męża. Jednak makaron z tym pesto jest tak pyszny, że muszę się podzielić z Wami przepisem. A powstał on zupełnie przez przypadek.

Mój Mąż wykonywał w swoim życiu wiele różnych prac. Pracował również w gastronomii, gdzie nauczył się robić tradycyjne pesto i pewnego dnia postanowił zrobić je dla mnie na obiad. Pojechał do sklepu, ale nie mógł znaleźć parmezanu, ani orzeszków piniowych. Zamiast tego postanowił wykorzystać cheddar i orzechy włoskie. Rezultat przeszedł wszelkie oczekiwania, a pesto w wykonaniu mojego Małżonka smakuje mi o wiele bardziej od klasycznego alla genovese.

 

Składniki na 2 porcje:

  • duży pęczek świeżej bazylii
  • 20 g orzechów włoskich
  • 1 duży żabek czosnku
  • 120 g sera cheddar
  • ok. 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sól, pieprz
  1. Bazylię dokładnie myjemy i obrywamy listki. Ze 120 g cheddara odkładamy trochę do posypania i trzemy na tarce, na drobnych oczkach, resztę kroimy w kostkę. Czosnek obieramy. Orzechy można posiekać.
  2. Wszystkie składniki blendujemy na gładką masę, można dodać więcej oliwy, jeśli pesto jest za suche. Doprawiamy solą i pieprzem.
  3. Mieszamy z ugotowanym makaronem, najlepiej z tagliatelle albo pappardelle. Posypujemy startym cheddarem.

SAM_7528

Smacznego!

Jak widzicie przepis nie jest trudny, a połączenie bazylii, czosnku, orzechów włoskich i cheddara jest po prostu obłędne! 🙂

Niestety na razie muszę się wstrzymać z jedzeniem takich pyszności, ale jeśli Wy się nie torturujecie nie jesteście na diecie, to polecam Wam z czystym sercem to przepyszne pesto.

 

 

8 thoughts on “Cheddarowe pesto z orzechami włoskimi

      1. Troszkę jest, ale jeśli zrobi się makaron razowy, tak nie nie jest tak źle. Przecież orzechy mają zdrowy tłuszcz :), więc można śmiało włączać do dietki. Ok dużo zjeść nie wolno i to jest zonk. Albo zjeść więcej i na porządny trening iść ;). Trzeba pokombinować :D. Ja jestem zdania,że jeśli zdrowe jedzonko to nie co sobie odmawiać ;). W końcu trzeba uczyć się jest zdrowo na całe życie, a nie ograniczać na czas diety bo dobrze się to nie skończy 😦

        Polubione przez 1 osoba

  1. Trzeba, ja jeszcze nad tym.pracuje, uwielbiam.maslo orzechowe, kupiłam.raz coby mieć do kanapek, albo do kawy, niestety zjadłam łyżka w dwa!!! Dni, na myśl o tym maśle teraz mam na nie ochotę niesamowita, więc nie kupuje, bo nie ustoi. Więc jeśli nie da się powstrzymać przed zjedzenia pesto z umiarem, trzeba trochę poczekać, ale ja nie widzę przeszkód żeby je zjeść jesli nawet się odchudzamy 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

