Kotlety z selera

Nienawidzę wyrzucać jedzenia, więc jak już pewnie zdążyliście zauważyć, dość często improwizuję ze składnikami, które zalegają mi w lodówce i szafkach. Korzeń selera leżał w lodówkowej szufladzie od Wigilii. Od pewnego czasu przy każdym otwarciu drzwi cichutko szeptał, by skrócić jego męki w tym mroźnym piekle. Postanowiłam wysłuchać jego błagań i ulżyć mu w cierpieniu. Niestety seler kojarzy mi się jedynie z bulionem, ewentualnie sałatką jarzynową. Na szczęście z pomocą przyszedł niezawodny wujek google. Okazało się, że seler można panierować jak kotlety, co też uczyniłam. To dopiero była przesmaczna niespodzianka dla moich kubków smakowych!

Przepis jest prosty jak budowa cepa, ale uwierzcie mi, że kotlety z selera są tak pyszne, że mój domowy Mięsożerca jadł, że uszy mu się trzęsły i poprosił o dokładkę. Ha!

20170109_184418

Składniki (na 8-10 kotletów):

  • seler korzeniowy (najlepiej duży i o regularnym kształcie)
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka bułki tartej
  • 2 jajka
  • sól, pieprz, lubczyk
  • olej do smażenia

 

  1. Seler myjemy, obieramy i kroimy na plastry grubości 1 centymetra.
  2. Gotujemy w wodzie przez 10 minut (nie może być rozgotowany!). Ugotowany seler odcedzamy i studzimy.
  3. Jajka roztrzepujemy, przyprawiamy solą, pieprzem i lubczykiem.
  4. Wystudzone selerowe krążki panierujemy w mące, jajku z przyprawami i bułce tartej.
  5. Smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor z obu stron.

Wspaniale pasuje do ugotowanych ziemniaków i surówki. Ja akurat podałam kotlety z rukolą, ale myślę, że dobrze skomponowałyby się z buraczkami albo sałatką coleslaw.

Jest to przepis prosty, szybki i tani, a do tego pyszny. Może w Waszych lodówkach też dogorywa jakiś seler? Dajcie mu szansę, a na patelni odwdzięczy się niesamowitym smakiem i aromatem 😉

SMACZNEGO!

2 thoughts on “Kotlety z selera

Skomentuj

