Połącz kropki

Nie mam telewizji. Zastępuje mi ją często youtube. Kilka dni temu zobaczyłam fenomenalny krótki film autorstwa Włodka Markowicza – ,,Kropki / Dots”:

Film zrobił na mnie piorunujące wrażenie, chwycił mnie za serce, złapał za gardło, a z oczu wycisnął kilka łez wzruszenia.

Zobaczył go ze mną mój Mąż, a później pokazaliśmy go naszym znajomym. Co ciekawe, każdy z nas połączył kropki w zupełnie odmienny sposób i tym samym inaczej zinterpretował film. Wywiązała się z tego ciekawa dyskusja, a mnie skłoniło to do napisania tego posta.

Pozwalamy, aby naszym życiem zawładnęły schematy i rutyna. Patrzymy, ale nie widzimy. Słuchamy, ale nie słyszymy. Żyjemy, ale nie przeżywamy. Nie zadajemy pytań, nie ryzykujemy. Zamykamy się w czterech ścianach, często odgrodzeni od świata. Kursujemy między domem, a pracą i tak w kółko.

Robimy co nam każą, co należy, co wypada, co powinno się robić. Bez refleksji, bez zadawania pytań, bez łączenia kropek.

Wierzymy w to, co podają nam media, wpisujemy się w schematy, ulegamy modom. Zatraciliśmy dziecięcą ciekawość, świat przestał nas fascynować i zaskakiwać. Chcemy, żeby wszystko przychodziło szybko, łatwo i przyjemnie.

Ale to droga donikąd.

Ostatnio zadałam sobie pytanie ,,czego oczekuję od życia?”. Długo bałam się na nie odpowiedzieć, bo wtedy musiałabym podjąć ważne decyzje, wziąć życie we własne ręce i zacząć działać. Musiałabym opuścić swoją strefę komfortu i ruszyć w nieznane.

Ta odpowiedź jednak padła, połączyłam pewne kropki.  Klamka zapadła, czas na zmiany. Pora, aby zacząć żyć po swojemu. Wiem, że wiąże się z tym ryzyko, niepewność i strach, ale wiem też, że odpowiednio łącząc kropki będę stawać się codziennie co raz to lepszym człowiekiem. I nawet jeśli na końcu tej drogi nie czeka mnie żaden medal, to sama podróż, będzie nagrodą samą w sobie.

A jaki jest Wasz odbiór tego filmu? Chętnie poznam Wasze przemyślenia, może wspólnie połączymy kropki?

2 thoughts on “Połącz kropki

  1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Oraz: …..
    Tak mogłabym opisać moje wrażenia po obejrzeniu tego filmu. Uwielbiam Włodka Markowicza i przyznam, że jego umiejętności co chwila mnie zaskakują. Jego reportaż o Udabno był po prostu fenomenalny. A teraz to… Wzruszający i wstrząsający film, naprawdę, naprawdę. Dzięki, że może się rozprzestrzeniać przez Twój blog, bardzo mnie cały wpis zainspirował.

    Myślę, że obejrzę go jeszcze parę razy, by dojść do konkretnych wniosków, a być może za każdym razem będzie to zupełnie inna refleksja. Film bardziej się czuje niż ogarnia rozumem, choć jest tak prosty. I właśnie chyba w tym tkwi siła.

    Pozdrawiam!

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

