Półmaratonie, nadchodzę!

Dzisiaj wstałam o 4:30, ubrałam strój biegowy, związałam włosy w ciasny kucyk i z ulubioną muzyką w uszach poszłam biegać. Czas zacząć przygotowania do półmaratonu. 

Żeby było jasne: bieganie nie jest moją ulubioną aktywnością fizyczną. Kiedyś nawet było najbardziej znienawidzoną. Wolę pójść na trening tajskiego boksu albo brazylijskiego jiu-jitsu. Bardzo lubię jeździć na rowerze i pływać. Dlaczego więc biegam? Bo to proste. Poza butami nie potrzeba nic więcej. Nie można nie umieć biegać.

Poza tym lubię wyzwania i chcę zrzucić jeszcze kilka kilogramów. Fanatycy biegania pewnie mi zarzucą, że traktuję bieganie bardzo powierzchownie. Ale szczerze, to nie chce mi się wymyślać do tego żadnej ideologii. Po prostu spalam tłuszcz i kształtuję sylwetkę. Bieganie jest ogólnorozwojowe.

Gdy 1,5 roku temu postanowiłam schudnąć, zaczęłam właśnie od biegania. Początkowo przebiegnięcie kilometra było dla mnie nie lada wyczynem, kończącym się sporą zadyszką. Postanowiłam jednak przykręcić sobie śrubę i w półtora miesiąca przygotować się do biegu na 10 km.  No i pobiegłam. Zaczęłam wierzyć, że mam realny wpływ na swoje życie. Że wystarczy chęć i zaangażowanie, a co się z tym wiąże pewnego rodzaju trud i praca, żeby dojść (lub dobiec) tam, gdzie się chce.

Teraz nadeszła pora na półmaraton. Lista 101 rzeczy motywuje mnie niesamowicie, dlatego podjęłam to wyzwanie już teraz. Na facebooku zaznaczyłam ,,wezmę udział” w wydarzeniu, znajomi to skomentowali, zlajkowali, teraz ogłaszam to na blogu. Będzie siara jak nie pobiegnę, co nie?

No to pobiegnę. 1 sierpnia startuję. Nie bawię się w bicie rekordów, straszną jednak frajdę sprawia mi przekraczanie własnych granic. Bo jeśli pobiegłam najpierw kilometr, potem 10, to i 21 dam radę, prawda?

Póki co cieszy mnie dobrze rozpoczęty poniedziałek i mam nadzieję, że cały tydzień będzie dobry, czego i Wam życzę!

2 thoughts on “Półmaratonie, nadchodzę!

Skomentuj

