Niemożliwe nie istnieje

Są sytuacje, w których czujemy się, jakbyśmy śnili. Sytuacje pozornie tak nierealne, że aż trudno uwierzyć, że dzieją się naprawdę. To jak wtedy, gdy jesteśmy wreszcie w miejscu, o którym rok wcześniej tylko marzyliśmy. Wczoraj na własnej skórze przekonałam się, że niemożliwe nie istnieje. 

Była późna wiosna 2013. Ja pracowałam w korpo, a moja jedyna i najlepsza przyjaciółka skończyła pierwszy stopień architektury wnętrz. Obie nie wiedziałyśmy, co chcemy robić w życiu, chociaż pozornie sądziłyśmy, że jest o.k. Ówczesne spotkania z K. mogłabym porównać do sesji na kozetce u psychoterapeuty. Wylewałyśmy łzy, śmiałyśmy się, mówiłyśmy na głos najbardziej dręczące nas myśli. W życiu mam to szczęście, że wcześnie znalazłam dwie najważniejsze osoby: miłość mojego życia i przyjaciółkę na dobre i na złe. Nasze sesje pomogły nam obu (tak myślę) poukładać co nieco w naszych zwichrowanych głowach. I tak spacerując w miejskim parku rozkminiałyśmy, jakby tu pokierować nasze poczynania na szczęśliwą drogę.    K. podzieliła się ze mną wówczas skrywanym do tej pory marzeniem. Marzeniem odważnym, a jednocześnie bardzo oczywistym. Bo przecież K. ma artystyczną duszę, pięknie maluje i od zawsze sprawiało jej to masę satysfakcji i przychodziło z łatwością. Ale obie wychowane zgodnie ze schematem ,,trzeba mieć porządną pracę” porzuciłyśmy marzenia o artystycznym spełnieniu.

Moja przyjaciółka wyznała mi wtedy, że chciałaby tatuować, a ja eksplodowałam najszczerszym entuzjazmem.

Wczoraj, 2 lata po ogłoszeniu swoich planów moja przyjaciółka zostawiła na mojej skórze najpiękniejszą pamiątkę-profesjonalny tatuaż. Leżąc na łóżku i cierpliwie znosząc wątpliwą przyjemność nakłuwania mojej skóry igłą zanurzoną w czarnym pigmencie nie mogłyśmy uwierzyć, że to dzieje się naprawdę!

Wczorajszy dzień jeszcze bardziej utwierdził mnie w przekonaniu o wielowymiarowości życia i zachęcił do ostatecznego porzucenia schematów.  Nie twierdzę, że jest to łatwe, bo trzeba wyjść poza strefę swojego komfortu i być gotowym na wiele trudności i poświęceń. Ale na przykładzie K. twierdzę, że warto.

Od wczoraj na moim boku noszę nie tylko piękny wzór, który mojej przyjaciółce wyszedł wspaniale. Noszę dowód na to, że niemożliwe nie istnieje.

2 thoughts on “Niemożliwe nie istnieje

Skomentuj

